Wakacyjna forma – jak utrzymać sylwetkę na wakacjach?

catering dietetyczny warszawa

Wakacje często stają się wyznacznikiem celu ku osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Niestety w wielu przypadkach początek wakacji oznacza również koniec starań prowadzących do osiągnięcia smukłej sylwetki i trzymania racjonalnej diety. Osiadamy na laurach, wynagradzając sobie okres diety słodko-słonymi przekąskami. Niestety objadanie się do granic możliwości nie niesie za sobą nic dobrego. Będzie to miało negatywny wpływ zarówno na wygląd naszej sylwetki, odbije się to na naszym zdrowiu, jak i samopoczuciu. Jak zatem nie popaść ze skrajności w skrajność?

Fit-Catering to sposób na utrzymanie wakacyjnej formy

Wakacje to okres wielu pokus, na które sobie „nielegalnie” pozwalamy. Trzymając się planu dietetycznego, będziemy mogli częściej sięgać po ta zwane cheat meale. W takie dni śmiało możemy sięgnąć po ulubione smaki lata w postaci lodów, gofrów i innych smakołyków bez wyrzutów sumienia i utraty uzyskanych efektów.

Zmiana nawyków żywieniowych oraz wybór zbilansowanej diety ma na celu oduczyć nas złych nawyków w postaci podjadania słodkich i słonych przekąsek, fast food’ów czy też spożywania alkoholu. Lato to czas, kiedy ochota na tego typu przekąski jest wzmożona. Często w upalne dni ochładzamy się lodami, a w ciepłe noce kolorowymi drinkami. Sięgamy po przekąski i posiłki, znajdujące się na „czarnej liście”.  Aby tego uniknąć, ustalmy sobie cheat day, w który będziemy mogli pozwolić sobie na oszukane posiłki. Oznacza, że możemy pokusić się na przekąskę lub posiłek, który mieści się w naszym makro, ale niekoniecznie jest pełen wartości odżywczych. Wówczas nie musimy się obawiać utraty efektów wymarzonej sylwetki czy też zmiany nawyków żywieniowych. Catering dietetyczny z Fit-Catering również rozpieszcza swoich podopiecznych, serwując fit ptasie mleczko, ciasto ze świeżymi owocami, kokosowo-mandarynkowy sernik czy kulki mocy.

Wakacyjna forma bez podjadania

Istnieją jednak sytuacje, w których nie możemy sobie pozwolić na „nielegalną” przekąskę, czy też sami nie chcemy odstąpić od planu dietetycznego. Wówczas istnieje kilka tricków, dzięki którym nie damy się skusić pustym kaloriom:

  • wybierajmy posiłki oparte o takie produkty jak warzywa, chude mięso, ryby czy jajka – takie posiłki są bogate w białko i błonnik, dzięki czemu poczujemy się syci i zapomnimy o kuszących gofrach czy lodach
  • zrezygnujmy ze słodkich napojów – jest to zasada, której powinno się trzymać nie tylko w wakacje, ale przez cały czas, ponieważ pomimo cukrów, takie napoje zawierają całą „tablicę Mendelejewa”. Ponadto słodkie, kolorowe napoje tylko potęgują uczucie pragnienia
  • słodkie przekąski są jak najbardziej legalne – mamy na myśli desery owocowe, przygotowane np. z arbuza, który smakiem dorównuje niejednej słodkości. Odrobina kakao podkreśli słodki smak owoców
  • wypoczywajmy aktywnie – dzięki wydzielanym endorfinom, podczas aktywności fizycznej, zapomnimy o ochocie na słodkie i słone

Utrzymanie wakacyjnej formy to nie lada wyzwanie dla wielu z nas, dlatego Fit-Catering wychodzi naprzeciw fanom słodkości, dodając fit przekąski do planów dietetycznych. Taka przekąska dostarczy nam potrzebne makroskładniki, a także zaspokoi pragnienie na puste kalorie. Catering dietetyczny na wakacje to prosty i smaczny sposób na utrzymanie fit formy, dlatego przejdź na fit razem z Fit-Catering!

Podziel się tym postem