Wakacje często stają się wyznacznikiem celu ku osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Niestety w wielu przypadkach początek wakacji oznacza również koniec starań prowadzących do osiągnięcia smukłej sylwetki i trzymania racjonalnej diety. Osiadamy na laurach, wynagradzając sobie okres diety słodko-słonymi przekąskami. Niestety objadanie się do granic możliwości nie niesie za sobą nic dobrego. Będzie to miało negatywny wpływ zarówno na wygląd naszej sylwetki, odbije się to na naszym zdrowiu, jak i samopoczuciu. Jak zatem nie popaść ze skrajności w skrajność?

Fit-Catering to sposób na utrzymanie wakacyjnej formy

Wakacje to okres wielu pokus, na które sobie „nielegalnie” pozwalamy. Trzymając się planu dietetycznego, będziemy mogli częściej sięgać po ta zwane cheat meale. W takie dni śmiało możemy sięgnąć po ulubione smaki lata w postaci lodów, gofrów i innych smakołyków bez wyrzutów sumienia i utraty uzyskanych efektów.

Zmiana nawyków żywieniowych oraz wybór zbilansowanej diety ma na celu oduczyć nas złych nawyków w postaci podjadania słodkich i słonych przekąsek, fast food’ów czy też spożywania alkoholu. Lato to czas, kiedy ochota na tego typu przekąski jest wzmożona. Często w upalne dni ochładzamy się lodami, a w ciepłe noce kolorowymi drinkami. Sięgamy po przekąski i posiłki, znajdujące się na „czarnej liście”.  Aby tego uniknąć, ustalmy sobie cheat day, w który będziemy mogli pozwolić sobie na oszukane posiłki. Oznacza, że możemy pokusić się na przekąskę lub posiłek, który mieści się w naszym makro, ale niekoniecznie jest pełen wartości odżywczych. Wówczas nie musimy się obawiać utraty efektów wymarzonej sylwetki czy też zmiany nawyków żywieniowych. Catering dietetyczny z Fit-Catering również rozpieszcza swoich podopiecznych, serwując fit ptasie mleczko, ciasto ze świeżymi owocami, kokosowo-mandarynkowy sernik czy kulki mocy.

Wakacyjna forma bez podjadania

Istnieją jednak sytuacje, w których nie możemy sobie pozwolić na „nielegalną” przekąskę, czy też sami nie chcemy odstąpić od planu dietetycznego. Wówczas istnieje kilka tricków, dzięki którym nie damy się skusić pustym kaloriom:

  • wybierajmy posiłki oparte o takie produkty jak warzywa, chude mięso, ryby czy jajka – takie posiłki są bogate w białko i błonnik, dzięki czemu poczujemy się syci i zapomnimy o kuszących gofrach czy lodach
  • zrezygnujmy ze słodkich napojów – jest to zasada, której powinno się trzymać nie tylko w wakacje, ale przez cały czas, ponieważ pomimo cukrów, takie napoje zawierają całą „tablicę Mendelejewa”. Ponadto słodkie, kolorowe napoje tylko potęgują uczucie pragnienia
  • słodkie przekąski są jak najbardziej legalne – mamy na myśli desery owocowe, przygotowane np. z arbuza, który smakiem dorównuje niejednej słodkości. Odrobina kakao podkreśli słodki smak owoców
  • wypoczywajmy aktywnie – dzięki wydzielanym endorfinom, podczas aktywności fizycznej, zapomnimy o ochocie na słodkie i słone

Utrzymanie wakacyjnej formy to nie lada wyzwanie dla wielu z nas, dlatego Fit-Catering wychodzi naprzeciw fanom słodkości, dodając fit przekąski do planów dietetycznych. Taka przekąska dostarczy nam potrzebne makroskładniki, a także zaspokoi pragnienie na puste kalorie. Catering dietetyczny na wakacje to prosty i smaczny sposób na utrzymanie fit formy, dlatego przejdź na fit razem z Fit-Catering!


Decyzja o zmianie nawyków żywieniowych często przysparza wiele problemów tym, którzy wcześniej nie zwracali uwagi na produkty, które spożywają i wybierali te niezdrowe i tuczące. Początki zwykle bywają  trudne, jednakże gdy pozwolisz swojemu organizmowi przestawić się na zdrowy tryb życia, po pewnym czasie zauważysz, że wiele procesów w Twoim ciele się reguluje. Catering dietetyczny z Fit-Catering ma za zadanie nie tylko poprawić stan Twojego zdrowia, ale także odpowiada za zdrowe samopoczucie oraz zdrowy wygląd całego ciała. Gdy już zdecydujesz się na zmianę nawyków żywieniowych, mogą zdarzyć Ci się małe potknięcia w postaci podjadania czy też łamania zasad, które na początku diety są dość rygorystyczne. Fit- Catering zadbał o to, aby w Twojej diecie nie zabrakło zdrowych podwieczorków, które często dorównują smakiem wysokokalorycznym wypiekom, a są przede wszystkim dietetyczne, pyszne i zdrowe. Dzięki tym propozycjom, odchudzanie może być przyjemne i prostsze. Wśród podwieczorków wymienić można czekoladowy pudding z kaszy jaglanej z awokado i orzechami, ciasto szpinakowe z ciecierzycy z orzechami, ciastka owsiane z suszonymi owocami, batoniki bounty z wiórek kokosowych, ricotty i mleczka kokosowego czy fit trufle z daktylami i poppingiem z amarantusa. Istnieje również kilka innych sposobów, dzięki którym okiełznasz poczucie głodu i unikniesz wyrzutów sumienia.

Sposoby na uczucie głodu

Dzięki kilku prostym trickom trzymanie się planu dietetycznego będzie dla Ciebie proste i przyjemnie. Kontrolując odstępy czasowe, w jakich spożywasz posiłek, szybko zauważysz pozytywne zmiany w swoim organizmie i osiągniesz zamierzony cel, którym może być zmiana nawyków żywieniowych czy też redukcja masy tłuszczowej.

5 Sposobów na powstrzymanie uczucia głodu

  1. Zrelaksuj się i rozluźnij
    Rozpoczynając dietę, po dwóch lekkich śniadaniach, może wydawać Ci się, że nadal jesteś głodny. W tym przypadku naturalnym odruchem będzie sięgniecie po przekąskę czy nawet obiad – odzywają się w Tobie stare nawyki z czasów, kiedy nie kontrolowałeś posiłków, a Twoje przyzwyczajenia żywieniowe odbijały się na Twoim zdrowiu. Po dwóch śniadaniach Twój organizm będzie zajęty rozkładaniem rezerw tłuszczu. Pozwól mu na to i daj czas na przetrawienie. Mylne uczucie głodu wywołuje zdenerwowanie, które zwiększa poziom kortyzolu (hormon ten wzmaga zapotrzebowanie organizmu na węglowodany, dlatego zwykle reakcją na stres jest sięgnięcie po słodką przekąskę). Nie daj się zmylić i zdecyduj, że po następny posiłek sięgniesz w odpowiedniej porze, wówczas poczujesz się znacznie lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
  2. Picie wody między posiłkami – prawda czy mit?
    Zdecydowanie prawda! Szklanka wody przed posiłkiem stwarza uczucie sytości, dzięki temu spokojnie wyczekasz kolejnego posiłku dietetycznego. Jeżeli jednak szklanka wody nie zaspokaja Twojego chwilowego głodu, sięgnij po wodę w postaci lemoniady. Woda gazowana w połączeniu z plastrami cytryny i ogórka z miodem z pewnością sprawi Ci przyjemność, dzięki temu zapomnisz o uczuciu głodu, a kolejny posiłek zjesz zgodnie z Twoim planem dietetycznym.
  3. Nuda jest sprzymierzeńcem głodu
    Wygodna kanapa w zestawieniu z ulubionym serialem, to przepis na niekontrolowane przekąski, które mogą wyczerpać Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Aby tego uniknąć, nie musisz rezygnować z serialu, lecz zaproś znajomych i wraz z nimi zrób maraton seriali. Stworzycie idealną atmosferę do rozmów, wówczas zapomnisz o głodzie, którego tak naprawdę nie było. Kolejnym rozwiązaniem jest spacer lub po prostu wyjście ze znajomymi. Będąc w ruchu, zapobiegniesz nudzie, która podsyca uczucie głodu.
  4. Napełnij żołądek z głową
    Posiłki, z których składa się catering dietetyczny Fit-Catering, zawierają składniki, które zapewniają poczucie sytości. Odpowiednio przygotowane i zbilansowane posiłki zapełniają żołądek, dzięki czemu czujesz się syty, a Twoje dzienne zapotrzebowanie na mikro i makroskładniki zostaje zaspokojone. Sięgając po Fit-Catering wybierasz zdrowe produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, w tym warzywa strączkowe i sezonowe, chudy nabiał i drób oraz zdrowe tłuszcze, czyli wszystko to czego potrzebuje Twój organizm.
  5. Oszukaj głód
    Niestety pomimo wielu rad często ulegamy pragnieniu głodu. W takiej sytuacji najlepiej sięgnąć po coś wartościowego. Zastąp słodkości owocami lub sięgnij po suszone owoce, które zawierają mniej naturalnego cukru, osłabiającego efekt niwelowania głodu. Sekret suszonych owoców tkwi w dużej zawartości błonnika, przyśpieszającego metabolizm, dlatego idealnie nadają się na przekąskę między posiłkami. Ponadto suszone owoce dostarczają również sporo energii – 100 gram owoców zawiera 300 kalorii. Możesz również bez wyrzutów sumienia sięgnąć po zdrowe i słodkie podwieczorki Fit- Catering.

Głód to uczucie kontrolowane przez wiele czynników w naszym organizmie, a jego skomplikowany mechanizm potrafi namieszać w planie dietetycznym. Trzymając się naszych rad, uświadomisz sobie, że catering dietetyczny to bardzo skuteczna dieta. Dołącz do posiłków regularne picie wody, sięgaj po zdrowe i wartościowe przekąski a przede wszystkim spożywaj regularnie posiłki przygotowane przez Fit-Catering, a zobaczysz, że walka z głodem przyniesie zadowalające efekty. Przejdź na fit razem z Fit-Catering!