Dietetyczne błędy – jak przyśpieszyć metabolizm?

jak przyśpieszyć metabolizm

Początek nowego roku staje pod wielkim znakiem zapytania, jakie cele noworoczne obrać tym razem. Jednym z popularniejszych postanowień jest zmiana nawyków żywieniowych, zrzucenie zbędnych kilogramów, dieta. Bardzo często decydujemy się wprowadzać zmiany na własną rękę, nie konsultując się z dietetykiem. Niestety brak wystarczającej wiedzy i błędy żywieniowe prowadzić mogą do powstawania problemów zdrowotnych. Dlatego bardzo ważne jest umiejętne łączenie produktów i racjonalne podejście do odżywiania. Wybierając catering dietetyczny macie pewność, że posiłki są zbilansowane i zawierają wszystkie potrzebne makroskładniki w ilościach, które organizm potrzebuje. Jednak co zrobić w sytuacji, gdy źle dobrana przez nas dieta powoduje więcej złego niż dobrego?

Jak przyśpieszyć metabolizm?

Złe samopoczucie, bóle brzucha i ogólny dyskomfort spowodowany złym odżywianiem może prowadzić do frustracji. Jednak nie ma sytuacji, z której nie byłoby wyjścia. Pierwszym ratunkiem jest oczywiście spersonalizowana dieta, np. catering dietetyczny Fit-catering. Z pomocą dietetyka dobierzecie odpowiednią dietę zgodną z wymaganiami i preferencjami. Zanim jednak podejmiecie decyzję, poznajcie kilka sposobów na przyśpieszenie metabolizmu. Być może wystarczy wprowadzić kilka małych zmian do diety, które załagodzą bóle i wspomogę pracę żołądka.

5 skutecznych sposobów na bóle, wzdęcia i złe samopoczucie spowodowane dietą

  1. Błonnik, to właśnie on powinien być Twoim numerem jeden w walce z problemami układu pokarmowego. Błonnik bez apelacyjnie wspomaga perystaltykę jelit, pozbywając się zalegających resztek. Rozpocznij dzień od sporej dawki błonnika, którego dostarczysz w płatkach owsianych czy też orkiszowych. Twoje śniadanie powinno być pełne otrębów, tak jak np. śniadanie z Fit-Cateringu w postaci owsianki z otrębami, orzechami i owocami. Zasada jest prosta, im więcej w ciągu dnia spożyjesz produktów bogatych w błonnik (warzywa, owoce, produktu pełnoziarniste), tym szybciej wspomożesz pracę żołądka i pozbędziesz się bólu. Pamiętaj jednak, że wszystko należy stosować z umiarem. Ważne jest również spożycie odpowiedniej ilości wody w przypadku przyjmowania większej ilości błonnika.
  2. Mówi się, że warzywa to samo zdrowie. Owszem, ale u osób borykających się z problemami żołądkowymi z menu powinniśmy wykluczyć lub zmniejszyć ilość spożywanych warzyw strączkowych. Odpowiednia obróbka zminimalizuje ich negatywny wpływ. Polecamy odpowiednio długie moczenie warzyw strączkowych a następnie gotowanie ich w uprzednio wymienionej wodzie. Również dodawanie kminu czy kopru włoskiego zminimalizuje negatywny wpływ. W takiej postaci będą szybciej trawione, co zapobiegnie zaleganiu w jelitach. Innym rozwiązaniem jest wypróbowanie jednej z diet Fit-Cateringu- diety Lite. W diecie tej wyeliminowane zostały ciężkostrawne warzywa strączkowe.
  3. Przy problemach żołądkowych należy ograniczyć ostre potrawy. Zamień ostre, sproszkowane mieszanki na suszone i świeże zioła. Smaku i pikanterii doda potrawom rozmaryn, szałwia, koperek, mięta, bazylia, estragon. Czarny pieprz możesz zamienić na suszone chili lub mieloną czarnuszkę. Twoje trawienie znacznie się poprawi, ale czy wiesz, dlaczego pikantne dania nam nie służą? Stymulują one wydzielanie kwasów żołądkowych, które wywołują podrażnienia układu pokarmowego, wzdęcia i bóle.
  4. Lubisz banany? Banany są świetne, my je kochamy! To właśnie banany pomagają pozbyć się wody z organizmu i niwelują uporczywe wzdęcia i bóle. Produkty te zawierają dużą ilość potasu, który pomaga zachować równowagę i obniża poziom sodu. Banany są pyszne same w sobie, ale stanowią świetny dodatek do omletów i owsianek. W naszym cateringu dietetycznym serwujemy banany w pysznych podwieczorkach, np. koktajl z awokado, szpinaku z młodym jęczmieniem i bananem.
  5. Nie żuj za często gumy! Podczas żucia połykasz powietrze, które przedostaje się od razu do układu pokarmowego, powodując uczucie ciężkości, bóle i wzdęcia. Zamiast gumy sięgnij po przysmaki od Fit-Catering takie jak owsiane batoniki ze suszoną żurawiną i orzechami, ciastka oreo z kakao i mleczka kokosowego, batony bounty z wiórkami kokosowymi i mleczkiem kokosowym.
  6. Ruszaj się i pij! Ruch to zdrowie, a woda to nasz sprzymierzeniec w walce o dobre nawyki i dobre samopoczucie. Uprawiaj aktywność fizyczną co najmniej 3 dni w tygodniu oraz pij minimalnie 1,5 l wody dziennie. Takie zmiany w Twoim życiu zaowocują nie tylko dobrym samopoczuciem, ale również świetną kondycją i dobrą sylwetką.

Wyznacz sobie cele, popraw swój stan zdrowia i kondycję, i ciesz się formą. Ku zmianie nawyków wystarczą chęci i pierwszy krok, które poparte dobrymi nawykami doprowadzą Cię do celu. Czuj się świetnie i przejdź na fit razem z Fit-Catering.

 

Podziel się tym postem