Nowy rok to czas, w którym zaczynamy zastanawiać się nad zmianami w swoim życiu. Postanowienia noworoczne to wyzwanie dla niejednego z nas. Według badań CBOS i OBOP nawet połowa Polaków stawia sobie noworoczne cele. Jakie wyzwania najczęściej sobie stawiamy? Co chcemy osiągnąć? Aż 40% z nas chce schudnąć, zmienić nawyki żywieniowe, poprawić swoją kondycję fizyczną i zdrowotną. Kolejne na liście są rzucenie palenia, zmiana pracy czy awans lub nierzadko wszystkie postanowienia razem. O ile na przykład rzucenie palenia wymaga od nas jedynie (czy aż) silnej woli, to dążenie do szczupłej sylwetki wiąże się z poświęceniem dużej ilości czasu.

Zmęczenie, zabieganie, brak czasu…

W dobie fast-foodów, przetworzonych produktów, szybkiego życia, nie mamy czasu na zastanawianie się nad tym co i jak jemy. W pośpiechu popełniamy wiele błędów żywieniowych, łapiąc za niezdrowe przekąski, często próbując poprawić sobie humor batonikiem czy pysznym ciastem. Wszystko to odbija się niestety nie tylko na naszej figurze, ale również na zdrowiu i samopoczuciu. Jednak nowy rok to taki czas, który pokazuje nam nowe horyzonty i pełni entuzjazmu zabieramy się za realizację wyznaczonych zadań. Początkowo z zapałem nie mamy problemów. Dajemy  sobie radę z przygotowywaniem zdrowych posiłków, odmawianiem sobie słodyczy i jedzenia na mieście. Niestety natłok obowiązków, zmęczenie, problemy, praca szybko dają nam się we znaki i siły z czasem słabną. Często mały grzeszek powoduje efekt lawiny i porzucenie diety.

Czy istnieje sposób na radzenie sobie z pokusami i brakiem czasu?

Świetnym rozwiązaniem dla zabieganych jest catering dietetyczny. Fit-catering proponuje nam 5 zbilansowanych, urozmaiconych i świeżych posiłków z dostawą do domu każdego dnia. Oferuje nie tylko zdrowe i ciekawe dania, ale również pyszne dietetyczne desery, takie jak trufle daktylowe, fit Rafaello, kremy czekoladowe z awokado, owoce pod owianą kruszonką, przeróżne ciasta – wszystko to również w wersjach dla osób cierpiących na nietolerancje glutenu czy laktozy. A co z coraz większą liczbą osób cierpiących na insulinooporność i cukrzycę? I dla nich Fit-catering ma propozycję w postaci diety Lite z posiłkami o obniżonym indeksie glikemicznym. Fit-catering daje nam możliwość wyboru pięciu różnych opcji diet. Każdy może znaleźć coś dla siebie, począwszy od osób, które po prostu chcą się zdrowo odżywiać, po osoby niejedzące mięsa, sportowców, osoby z nietolerancjami, insulinoopornością czy cukrzycą.

Catering dietetyczny jest receptą na walkę z pokusami i dążenie do wyznaczonego celu – przy smacznej i urozmaiconej diecie nie będziemy mieli ochoty na podjadanie, a szczupła sylwetka i zdrowie to tylko kwestia czasu. A pamiętajmy, że każdy sukces pociąga za sobą następny 😉

 


Wakacje często stają się wyznacznikiem celu ku osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Niestety w wielu przypadkach początek wakacji oznacza również koniec starań prowadzących do osiągnięcia smukłej sylwetki i trzymania racjonalnej diety. Osiadamy na laurach, wynagradzając sobie okres diety słodko-słonymi przekąskami. Niestety objadanie się do granic możliwości nie niesie za sobą nic dobrego. Będzie to miało negatywny wpływ zarówno na wygląd naszej sylwetki, odbije się to na naszym zdrowiu, jak i samopoczuciu. Jak zatem nie popaść ze skrajności w skrajność?

Fit-Catering to sposób na utrzymanie wakacyjnej formy

Wakacje to okres wielu pokus, na które sobie „nielegalnie” pozwalamy. Trzymając się planu dietetycznego, będziemy mogli częściej sięgać po ta zwane cheat meale. W takie dni śmiało możemy sięgnąć po ulubione smaki lata w postaci lodów, gofrów i innych smakołyków bez wyrzutów sumienia i utraty uzyskanych efektów.

Zmiana nawyków żywieniowych oraz wybór zbilansowanej diety ma na celu oduczyć nas złych nawyków w postaci podjadania słodkich i słonych przekąsek, fast food’ów czy też spożywania alkoholu. Lato to czas, kiedy ochota na tego typu przekąski jest wzmożona. Często w upalne dni ochładzamy się lodami, a w ciepłe noce kolorowymi drinkami. Sięgamy po przekąski i posiłki, znajdujące się na „czarnej liście”.  Aby tego uniknąć, ustalmy sobie cheat day, w który będziemy mogli pozwolić sobie na oszukane posiłki. Oznacza, że możemy pokusić się na przekąskę lub posiłek, który mieści się w naszym makro, ale niekoniecznie jest pełen wartości odżywczych. Wówczas nie musimy się obawiać utraty efektów wymarzonej sylwetki czy też zmiany nawyków żywieniowych. Catering dietetyczny z Fit-Catering również rozpieszcza swoich podopiecznych, serwując fit ptasie mleczko, ciasto ze świeżymi owocami, kokosowo-mandarynkowy sernik czy kulki mocy.

Wakacyjna forma bez podjadania

Istnieją jednak sytuacje, w których nie możemy sobie pozwolić na „nielegalną” przekąskę, czy też sami nie chcemy odstąpić od planu dietetycznego. Wówczas istnieje kilka tricków, dzięki którym nie damy się skusić pustym kaloriom:

  • wybierajmy posiłki oparte o takie produkty jak warzywa, chude mięso, ryby czy jajka – takie posiłki są bogate w białko i błonnik, dzięki czemu poczujemy się syci i zapomnimy o kuszących gofrach czy lodach
  • zrezygnujmy ze słodkich napojów – jest to zasada, której powinno się trzymać nie tylko w wakacje, ale przez cały czas, ponieważ pomimo cukrów, takie napoje zawierają całą „tablicę Mendelejewa”. Ponadto słodkie, kolorowe napoje tylko potęgują uczucie pragnienia
  • słodkie przekąski są jak najbardziej legalne – mamy na myśli desery owocowe, przygotowane np. z arbuza, który smakiem dorównuje niejednej słodkości. Odrobina kakao podkreśli słodki smak owoców
  • wypoczywajmy aktywnie – dzięki wydzielanym endorfinom, podczas aktywności fizycznej, zapomnimy o ochocie na słodkie i słone

Utrzymanie wakacyjnej formy to nie lada wyzwanie dla wielu z nas, dlatego Fit-Catering wychodzi naprzeciw fanom słodkości, dodając fit przekąski do planów dietetycznych. Taka przekąska dostarczy nam potrzebne makroskładniki, a także zaspokoi pragnienie na puste kalorie. Catering dietetyczny na wakacje to prosty i smaczny sposób na utrzymanie fit formy, dlatego przejdź na fit razem z Fit-Catering!