Małe co nieco, w postaci słodkiej przekąski, to kusząca pułapka, w której sidła nierzadko dajemy się złapać. Pyszne ciasta, lody czy słodkie napoje kryją w sobie uzależniający składnik, który nadaje całego smaku przekąsce. Mowa o cukrach prostych, które podobnie jak np. palenie papierosów potrafią uzależnić nasz organizm. Jednakże nie tylko słodkie przekąski są źródłem cukrów prostych. Znajdują się one również w mleku, owocach, niektórych warzywach, pieczywie czy zbożach.

Czym są cukry proste

Węglowodany należą do makroskładników, które składają się na naszą dietę. Są one niezbędne do funkcjonowania organizmu – pełnią wiele istotnych funkcji, a przede wszystkim dostarczają nam niezbędną energię. Węglowodany składają się z cukrów zbudowanych z węgla, wodoru i tlenu, które dzielą się na cukry proste i złożone. Podział ten zależy o szybkości ich trawienia przez enzymy trawienne. Cukry proste nie są rozkładane na mniejsze cząsteczki, ale wchłaniane są bezpośrednio z przewodu pokarmowego. Uznaje się je za bezwartościowe, ponieważ nie zawierają ani witamin, ani minerałów. Cukry proste wykorzystuje się głównie, aby podkreślić smak produktów. Warto więc zwrócić uwagę na te naturalnie występujące w owocach, które dodatkowo bogate są w ważne dla zdrowia mikroelementy.

Cukry proste to inaczej sacharoza, czyli dwucukier składający się z glukozy i fruktozy. Występują one pod taką postacią jak:

  • biały cukier
  • brązowy cukier
  • syrop glukozowo-fruktozowy (syrop kukurydziany)
  • syrop klonowy
  • melasa cukrowa
  • miód
  • inwertyna
  • laktoza
  • syrop słodowy
  • dekstroza
  • maltoza
  • koncentrat owocowy
  • cukier nierafinowany
  • sacharoza

Dostarczenie jednorazowo dużej dawki cukrów prostych może skutkować nagłym wzrostem glukozy, obciążając trzustkę. W tym czasie musi ona uwolnić dużą dawkę insuliny, obniżając poziom glukozy we krwi. Prowadzi to do spadku cukru, wywołując uczucie głodu. Aby szybko zaspokoić głód, często sięgamy po przekąskę zawierającą cukry proste. Wówczas zataczamy błędne koło. Spożywanie dużej ilości cukrów prostych zwiększa ryzyko chorób, takich jak cukrzyca typu 2, nadciśnienie, choroby układu krążenia, dyslipidemia. Ponadto cukry proste przyczyniają się do powstawania nowotworów oraz powodują nocny bezdech. Niewłaściwa dieta, oparta o dużą ilość cukrów prostych, przyczynia się do przyrostu masy tłuszczowej ciała, skutkując w wielu przypadkach otyłością. Podstawą prawidłowego funkcjonowania organizmu jest zbilansowana dieta, dostosowana do Twoich potrzeb i preferencji. Aby poznać diety z cateringu dietetycznego Fit-Catering, zapraszamy tutaj –> https://fit-catering.pl/plany-diet/.

Jak uniknąć cukrów prostych?

Nie wszystkie przekąski czyhają na nas z pułapką w postaci dużej dawki niezdrowych cukrów prostych. Sięgaj po owoce o niskiej zawartości fruktozy, takie jak grejpfrut, kiwi, borówki, maliny, cytryna, melony, jeżyna czy granat. Świetny rozwiązaniem na nagły głód są orzechy włoskie, ponieważ dodatkowo zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Dobre będą również pestki słonecznika, chipsy jarmużowe, amarantus, mleko migdałowe nisko słodzone, herbaty ziołowe czy też woda klonowa. Rozwiązań jest wiele, ale nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Dieta nisko węglowodanowa, stosowana przez dłuższy czas, może spowodować więcej złego niż dobrego. Poziom glukozy we krwi wiąże się z metabolizmem białek i tłuszczów – niskie spożycie węglowodanów powoduje niecałkowite spalanie tłuszczów. Skutkuje to nadmierną ilością związków ketonowych, prowadząc do powstania kwasicy. Całkowita rezygnacja ze słodkości nie jest zatem wskazana, wystarczy trzymać się kilku zasad, dzięki którym zachowasz balans:

  • unikać gazowanych i niegazowanych kolorowych napojów, soków oraz nektarów z kartonów – soki z owoców o niskiej zawartości cukrów prostych lub woda będą zdecydowanie lepszym wyborem
  • unikać takich przekąsek, jak sklepowe ciasta, ciastka, cukierki, pieczywo cukiernicze, wyroby czekoladowe –razowe wypieki i gorzką czekoladę to jest to, na co powinniśmy się zdecydować
  • unikać słodzonych produktów mlecznych (nawet kefir może posiadać zwiększoną dawkę cukru) –zdecydowanie lepsze i smaczniejsze będą jogurty przygotowane samodzielnie na bazie jogurtu naturalnego
  • najlepszym wyborem będą owoce o niskiej zawartości cukrów prostych – łącząc je w dowolny sposób, uzyskamy ulubiony smak

Desery owocowe często bywają najlepszym rozwiązaniem – smaki owoców łączą się ze sobą, tworząc słodziutką przekąskę. Takie rozwiązania serwuje Fit-Catering. Ograniczenie cukrów prostych w diecie z pewnością poprawi Twoje samopoczucie, zdrowie oraz wygląd. Ograniczając cukry proste, nie musimy obawiać się braku energii, ponieważ zbilansowana dieta, zawierająca odpowiednio dobrane makroskładniki, zasili nasz organizm. Fit-catering daje duży wybór zdrowych przekąsek, będących alternatywą dla przetworzonych słodyczy. Desery takie jak trufle z czerwonej fasoli, ptasie mleczko na bazie mleczka kokosowego, batoniki z daktyli, rafaello z kaszy jaglanej osłodzą nam dietę nie wywołując wyrzutów sumienia.

Jak widać wcale nie trzeba całkowicie rezygnować ze słodkości aby odżywiać się zgodnie z zasadami zdrowego odżywiania. Już dzisiaj przejdź na fit, razem z Fit-Catering!



Wakacje często stają się wyznacznikiem celu ku osiągnięciu wymarzonej sylwetki. Niestety w wielu przypadkach początek wakacji oznacza również koniec starań prowadzących do osiągnięcia smukłej sylwetki i trzymania racjonalnej diety. Osiadamy na laurach, wynagradzając sobie okres diety słodko-słonymi przekąskami. Niestety objadanie się do granic możliwości nie niesie za sobą nic dobrego. Będzie to miało negatywny wpływ zarówno na wygląd naszej sylwetki, odbije się to na naszym zdrowiu, jak i samopoczuciu. Jak zatem nie popaść ze skrajności w skrajność?

Fit-Catering to sposób na utrzymanie wakacyjnej formy

Wakacje to okres wielu pokus, na które sobie „nielegalnie” pozwalamy. Trzymając się planu dietetycznego, będziemy mogli częściej sięgać po ta zwane cheat meale. W takie dni śmiało możemy sięgnąć po ulubione smaki lata w postaci lodów, gofrów i innych smakołyków bez wyrzutów sumienia i utraty uzyskanych efektów.

Zmiana nawyków żywieniowych oraz wybór zbilansowanej diety ma na celu oduczyć nas złych nawyków w postaci podjadania słodkich i słonych przekąsek, fast food’ów czy też spożywania alkoholu. Lato to czas, kiedy ochota na tego typu przekąski jest wzmożona. Często w upalne dni ochładzamy się lodami, a w ciepłe noce kolorowymi drinkami. Sięgamy po przekąski i posiłki, znajdujące się na „czarnej liście”.  Aby tego uniknąć, ustalmy sobie cheat day, w który będziemy mogli pozwolić sobie na oszukane posiłki. Oznacza, że możemy pokusić się na przekąskę lub posiłek, który mieści się w naszym makro, ale niekoniecznie jest pełen wartości odżywczych. Wówczas nie musimy się obawiać utraty efektów wymarzonej sylwetki czy też zmiany nawyków żywieniowych. Catering dietetyczny z Fit-Catering również rozpieszcza swoich podopiecznych, serwując fit ptasie mleczko, ciasto ze świeżymi owocami, kokosowo-mandarynkowy sernik czy kulki mocy.

Wakacyjna forma bez podjadania

Istnieją jednak sytuacje, w których nie możemy sobie pozwolić na „nielegalną” przekąskę, czy też sami nie chcemy odstąpić od planu dietetycznego. Wówczas istnieje kilka tricków, dzięki którym nie damy się skusić pustym kaloriom:

  • wybierajmy posiłki oparte o takie produkty jak warzywa, chude mięso, ryby czy jajka – takie posiłki są bogate w białko i błonnik, dzięki czemu poczujemy się syci i zapomnimy o kuszących gofrach czy lodach
  • zrezygnujmy ze słodkich napojów – jest to zasada, której powinno się trzymać nie tylko w wakacje, ale przez cały czas, ponieważ pomimo cukrów, takie napoje zawierają całą „tablicę Mendelejewa”. Ponadto słodkie, kolorowe napoje tylko potęgują uczucie pragnienia
  • słodkie przekąski są jak najbardziej legalne – mamy na myśli desery owocowe, przygotowane np. z arbuza, który smakiem dorównuje niejednej słodkości. Odrobina kakao podkreśli słodki smak owoców
  • wypoczywajmy aktywnie – dzięki wydzielanym endorfinom, podczas aktywności fizycznej, zapomnimy o ochocie na słodkie i słone

Utrzymanie wakacyjnej formy to nie lada wyzwanie dla wielu z nas, dlatego Fit-Catering wychodzi naprzeciw fanom słodkości, dodając fit przekąski do planów dietetycznych. Taka przekąska dostarczy nam potrzebne makroskładniki, a także zaspokoi pragnienie na puste kalorie. Catering dietetyczny na wakacje to prosty i smaczny sposób na utrzymanie fit formy, dlatego przejdź na fit razem z Fit-Catering!


Decyzja o zmianie nawyków żywieniowych często przysparza wiele problemów tym, którzy wcześniej nie zwracali uwagi na produkty, które spożywają i wybierali te niezdrowe i tuczące. Początki zwykle bywają  trudne, jednakże gdy pozwolisz swojemu organizmowi przestawić się na zdrowy tryb życia, po pewnym czasie zauważysz, że wiele procesów w Twoim ciele się reguluje. Catering dietetyczny z Fit-Catering ma za zadanie nie tylko poprawić stan Twojego zdrowia, ale także odpowiada za zdrowe samopoczucie oraz zdrowy wygląd całego ciała. Gdy już zdecydujesz się na zmianę nawyków żywieniowych, mogą zdarzyć Ci się małe potknięcia w postaci podjadania czy też łamania zasad, które na początku diety są dość rygorystyczne. Fit- Catering zadbał o to, aby w Twojej diecie nie zabrakło zdrowych podwieczorków, które często dorównują smakiem wysokokalorycznym wypiekom, a są przede wszystkim dietetyczne, pyszne i zdrowe. Dzięki tym propozycjom, odchudzanie może być przyjemne i prostsze. Wśród podwieczorków wymienić można czekoladowy pudding z kaszy jaglanej z awokado i orzechami, ciasto szpinakowe z ciecierzycy z orzechami, ciastka owsiane z suszonymi owocami, batoniki bounty z wiórek kokosowych, ricotty i mleczka kokosowego czy fit trufle z daktylami i poppingiem z amarantusa. Istnieje również kilka innych sposobów, dzięki którym okiełznasz poczucie głodu i unikniesz wyrzutów sumienia.

Sposoby na uczucie głodu

Dzięki kilku prostym trickom trzymanie się planu dietetycznego będzie dla Ciebie proste i przyjemnie. Kontrolując odstępy czasowe, w jakich spożywasz posiłek, szybko zauważysz pozytywne zmiany w swoim organizmie i osiągniesz zamierzony cel, którym może być zmiana nawyków żywieniowych czy też redukcja masy tłuszczowej.

5 Sposobów na powstrzymanie uczucia głodu

  1. Zrelaksuj się i rozluźnij
    Rozpoczynając dietę, po dwóch lekkich śniadaniach, może wydawać Ci się, że nadal jesteś głodny. W tym przypadku naturalnym odruchem będzie sięgniecie po przekąskę czy nawet obiad – odzywają się w Tobie stare nawyki z czasów, kiedy nie kontrolowałeś posiłków, a Twoje przyzwyczajenia żywieniowe odbijały się na Twoim zdrowiu. Po dwóch śniadaniach Twój organizm będzie zajęty rozkładaniem rezerw tłuszczu. Pozwól mu na to i daj czas na przetrawienie. Mylne uczucie głodu wywołuje zdenerwowanie, które zwiększa poziom kortyzolu (hormon ten wzmaga zapotrzebowanie organizmu na węglowodany, dlatego zwykle reakcją na stres jest sięgnięcie po słodką przekąskę). Nie daj się zmylić i zdecyduj, że po następny posiłek sięgniesz w odpowiedniej porze, wówczas poczujesz się znacznie lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
  2. Picie wody między posiłkami – prawda czy mit?
    Zdecydowanie prawda! Szklanka wody przed posiłkiem stwarza uczucie sytości, dzięki temu spokojnie wyczekasz kolejnego posiłku dietetycznego. Jeżeli jednak szklanka wody nie zaspokaja Twojego chwilowego głodu, sięgnij po wodę w postaci lemoniady. Woda gazowana w połączeniu z plastrami cytryny i ogórka z miodem z pewnością sprawi Ci przyjemność, dzięki temu zapomnisz o uczuciu głodu, a kolejny posiłek zjesz zgodnie z Twoim planem dietetycznym.
  3. Nuda jest sprzymierzeńcem głodu
    Wygodna kanapa w zestawieniu z ulubionym serialem, to przepis na niekontrolowane przekąski, które mogą wyczerpać Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Aby tego uniknąć, nie musisz rezygnować z serialu, lecz zaproś znajomych i wraz z nimi zrób maraton seriali. Stworzycie idealną atmosferę do rozmów, wówczas zapomnisz o głodzie, którego tak naprawdę nie było. Kolejnym rozwiązaniem jest spacer lub po prostu wyjście ze znajomymi. Będąc w ruchu, zapobiegniesz nudzie, która podsyca uczucie głodu.
  4. Napełnij żołądek z głową
    Posiłki, z których składa się catering dietetyczny Fit-Catering, zawierają składniki, które zapewniają poczucie sytości. Odpowiednio przygotowane i zbilansowane posiłki zapełniają żołądek, dzięki czemu czujesz się syty, a Twoje dzienne zapotrzebowanie na mikro i makroskładniki zostaje zaspokojone. Sięgając po Fit-Catering wybierasz zdrowe produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, w tym warzywa strączkowe i sezonowe, chudy nabiał i drób oraz zdrowe tłuszcze, czyli wszystko to czego potrzebuje Twój organizm.
  5. Oszukaj głód
    Niestety pomimo wielu rad często ulegamy pragnieniu głodu. W takiej sytuacji najlepiej sięgnąć po coś wartościowego. Zastąp słodkości owocami lub sięgnij po suszone owoce, które zawierają mniej naturalnego cukru, osłabiającego efekt niwelowania głodu. Sekret suszonych owoców tkwi w dużej zawartości błonnika, przyśpieszającego metabolizm, dlatego idealnie nadają się na przekąskę między posiłkami. Ponadto suszone owoce dostarczają również sporo energii – 100 gram owoców zawiera 300 kalorii. Możesz również bez wyrzutów sumienia sięgnąć po zdrowe i słodkie podwieczorki Fit- Catering.

Głód to uczucie kontrolowane przez wiele czynników w naszym organizmie, a jego skomplikowany mechanizm potrafi namieszać w planie dietetycznym. Trzymając się naszych rad, uświadomisz sobie, że catering dietetyczny to bardzo skuteczna dieta. Dołącz do posiłków regularne picie wody, sięgaj po zdrowe i wartościowe przekąski a przede wszystkim spożywaj regularnie posiłki przygotowane przez Fit-Catering, a zobaczysz, że walka z głodem przyniesie zadowalające efekty. Przejdź na fit razem z Fit-Catering!


Dieta wielu osobom kojarzyć się może z odchudzaniem, wyrzeczeniami czy eliminacją określonych składników, dla uzyskania efektów w postaci utraty wagi czy poprawy samopoczucia, jednak określenia tego używamy również do określenia przyjętego sposobu odżywiania się. Dziś wiemy, że sposób odżywia ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia, a odżywiając się w sposób niewłaściwy zaburzamy pracę układu pokarmowego, co skutkuje możliwością pojawienia się wielu chorób, gorszym stanem zdrowia, złym samopoczuciem czy problemami z cerą i włosami. Odpowiednia dieta zaspakajająca zapotrzebowanie organizmu na poszczególne makroskładniki oraz zmiana nawyków żywieniowych pozwoli cieszyć się zdrowiem i wrócić do formy. Pierwszym krokiem będzie wybór właściwego planu dietetycznego, dobranego wedle naszych potrzeb i oczekiwań.

Catering dietetyczny to najlepsze rozwiązanie

Na rynku dostępne są różne rodzaje diet, mniej lub bardziej skuteczne. W związku z tym, że dieta kojarzy się zazwyczaj z odchudzaniem i wyrzeczeniami wiele osób sięga po niskokaloryczne lub bazujące na jednym, wybranym makroskładniku diety, które wyniszczają organizm i przyczyniają się do powstawania efektu jo-jo. W przypadku doboru diety ważne jest aby była ona dobrana pod kątem kaloryczności, zawierała wszystkie niezbędne mikro i makroskładniki, była przy tym odpowiednio zbilansowana i zróżnicowana. Taka dieta wpłynie pozytywnie zarówno na stan zdrowia, jak i na samopoczucie, a jednocześnie pozwoli na redukcję masy ciała w odpowiednim tempie. Fit-Catering proponuje diety bazujące na wszystkich dostępnych składnikach zdrowej, zróżnicowanej diety, w tym produktach pełnoziarnistych, warzywach, owocach, nasionach, zdrowych tłuszczach, chudym mięsie oraz nabiale. W ofercie znajduje się sześć planów dietetycznych, zawierających zestaw pełnowartościowych posiłków (śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja), w związku z czym każdy może wybrać plan najbardziej odpowiadający jego zapotrzebowaniu. Catering dietetyczny to bardzo wygodne rozwiązanie, dające swobodę wyboru planu oraz czasu jego dostawy.

Plan Optimal

Plan Optimal to idealny start, dla wszystkich tych, którzy chcą zmienić swoje nawyki żywieniowe i wybrać zdrową, zróżnicowaną dietę. Plan ten zawiera wszystkie niezbędne składniki, dzięki czemu pozytywnie wpływa na stan zdrowia, a poprzez wybór odpowiedniej kaloryczności możemy zredukować lub utrzymać określoną masę ciała. Plan dietetyczny Optimal bazuje na nieprzetworzonych produktach od lokalnych dostawców a jego zróżnicowane menu jest bardzo atrakcyjne w odbiorze. W menu możemy znaleźć między innymi sałatkę z kurczaka z mango, orzechami nerkowca i imbirem, czekoladowe ciasto buraczane ze śliwką czy risotto z bobem, indykiem i świeżą pietruszką.

Plan Vega

Rezygnacja z mięsa to świadomy wybór, na który wpływa stan zdrowia lub indywidualne preferencje. Naprzeciw potrzebom osób rezygnujących z potraw mięsnych wychodzi plan dietetyczny Vega, stanowiący pesketariańską odmianę diety optymalnej wykluczający mięso oraz jego przetwory, pozostawiając jednocześnie nabiał, jaja oraz ryby. Odpowiednio dobrana kaloryczność diety pozwoli na redukcję lub utrzymanie wagi. Dieta wegetariańska nie musi być nudna, w przykładowym obiedzie Planu Vega może się znaleźć np. pełnoziarnisty makaron tagliatelle ze szparagami, włoskimi orzechami i parmezanem czy szpinakowe ciasto z ciecierzycy z wiórkami kokosowymi.

Plan Sport

Jak sama nazwa wskazuje, to idealny plan dietetyczny dla sportowców i ludzi prowadzących aktywny tryb życia. Plan Sport to odpowiednio zbilansowana dieta, bogata w pełnowartościowe białko niezbędne dla utrzymania prawidłowej masy oraz węglowodany złożone będące podstawowym źródłem energii. W diecie tej znajdziemy produkty bazujące na zdrowych źródłach białka takich jak chude mięsa, ryby czy chudy nabiał. Przykładowy jadłospis zawiera pierś z kurczaka marynowany w maśle orzechowym z ryżem jaśminowym czy pastę z tuńczyka z nasionami i suszonymi pomidorami.

Plan Natural

Dieta bezglutenowa to dla jednych osób trend żywieniowy a dla innych zalecany przez dietetyków sposób odżywiania w wielu schorzeniach, głównie o podłożu autoimmunologicznym oraz dla osób cierpiących na nietolerancje pokarmowe. Plan Natural eliminuje wszystkie źródła glutenu oraz nabiału wykorzystując nieprzetworzone, zdrowe produkty takie jak komosa ryżowa, mleko kokosowe, kasza jaglana, mleko ryżowe. Plan dietetyczny Natural zawiera składniki, które w większości pochodzą od lokalnych dostawców, aby zapewnić ich największą świeżość i jakość. W przykładowym menu znajdziemy sałatkę z kaszą jaglaną, grejpfrutem, rodzynkami i orzechami, trufle z czerwonej fasoli z poppingiem z amarantusa oraz wypiekany chleb gryczany z siemieniem lnianym, nasionami dyni i słonecznika.

Plan Lite

Dieta lekkostrawna to najlepszy wybór na problemy trawienne. Plan Lite wyklucza wszystkie produkty ciężkostrawne, nasiona roślin strączkowych, warzywa wzdymające oraz produkty zawierające wysoką zawartość laktozy. Proponowany plan dietetyczny ma obniżoną zawartość węglowodanów i bazuje na zdrowych źródłach białka i tłuszczu. Dieta ta polecana jest również osobom, które ze względu na określone schorzenia i przebyte zabiegi powinny wyeliminować z diety produkty ciężkostrawne. W planie tym znajdziemy takie produkty jak sałatka z awokado, nasionami dyni i serem ricotta czy serek z owoców leśnych z migdałami, otrębami i orzechami. Plan Lite to smaczna, lekka dieta, która sprawi, że poczujesz się równie lekko.

Plan Office Time

Plan Office Time wychodzi naprzeciw osobom pracującym, zwracającym uwagę na zdrowy sposób odżywiania i jednocześnie preferującym dostawy tylko wybranych posiłków, idealnych do spożycia w miejscu pracy. Plan Office Time to kombinacja dwóch posiłków planu dietetycznego Optimal- II śniadania oraz obiadu, zaspokajająca zapotrzebowanie żywieniowe i dostarczająca atrakcyjnych, świeżych i zdrowych posiłków.

Catering dietetyczny to bardzo praktyczne rozwiązanie dostarczające zdrowych, zbilansowanych i zróżnicowanych posiłków. Odżywiając się z Fit-catering dbasz o swoje zdrowie, wygląd oraz swoje samopoczucie. Zanim zdecydujesz się jednak na konkretny plan dietetyczny skontaktuj się z nami lub skorzystaj z naszych konsultacji. Przedstawiając swoje preferencje, dietetyk pomoże Ci dobrać odpowiednią dietę, odpowiadającą Twojemu zapotrzebowaniu. Żyj zdrowo, bądź fit!