Jak zwalczyć uczucie głodu?

catering dietetyczny

Decyzja o zmianie nawyków żywieniowych często przysparza wiele problemów tym, którzy wcześniej nie zwracali uwagi na produkty, które spożywają i wybierali te niezdrowe i tuczące. Początki zwykle bywają  trudne, jednakże gdy pozwolisz swojemu organizmowi przestawić się na zdrowy tryb życia, po pewnym czasie zauważysz, że wiele procesów w Twoim ciele się reguluje. Catering dietetyczny z Fit-Catering ma za zadanie nie tylko poprawić stan Twojego zdrowia, ale także odpowiada za zdrowe samopoczucie oraz zdrowy wygląd całego ciała. Gdy już zdecydujesz się na zmianę nawyków żywieniowych, mogą zdarzyć Ci się małe potknięcia w postaci podjadania czy też łamania zasad, które na początku diety są dość rygorystyczne. Fit- Catering zadbał o to, aby w Twojej diecie nie zabrakło zdrowych podwieczorków, które często dorównują smakiem wysokokalorycznym wypiekom, a są przede wszystkim dietetyczne, pyszne i zdrowe. Dzięki tym propozycjom, odchudzanie może być przyjemne i prostsze. Wśród podwieczorków wymienić można czekoladowy pudding z kaszy jaglanej z awokado i orzechami, ciasto szpinakowe z ciecierzycy z orzechami, ciastka owsiane z suszonymi owocami, batoniki bounty z wiórek kokosowych, ricotty i mleczka kokosowego czy fit trufle z daktylami i poppingiem z amarantusa. Istnieje również kilka innych sposobów, dzięki którym okiełznasz poczucie głodu i unikniesz wyrzutów sumienia.

Sposoby na uczucie głodu

Dzięki kilku prostym trickom trzymanie się planu dietetycznego będzie dla Ciebie proste i przyjemnie. Kontrolując odstępy czasowe, w jakich spożywasz posiłek, szybko zauważysz pozytywne zmiany w swoim organizmie i osiągniesz zamierzony cel, którym może być zmiana nawyków żywieniowych czy też redukcja masy tłuszczowej.

5 Sposobów na powstrzymanie uczucia głodu

  1. Zrelaksuj się i rozluźnij
    Rozpoczynając dietę, po dwóch lekkich śniadaniach, może wydawać Ci się, że nadal jesteś głodny. W tym przypadku naturalnym odruchem będzie sięgniecie po przekąskę czy nawet obiad – odzywają się w Tobie stare nawyki z czasów, kiedy nie kontrolowałeś posiłków, a Twoje przyzwyczajenia żywieniowe odbijały się na Twoim zdrowiu. Po dwóch śniadaniach Twój organizm będzie zajęty rozkładaniem rezerw tłuszczu. Pozwól mu na to i daj czas na przetrawienie. Mylne uczucie głodu wywołuje zdenerwowanie, które zwiększa poziom kortyzolu (hormon ten wzmaga zapotrzebowanie organizmu na węglowodany, dlatego zwykle reakcją na stres jest sięgnięcie po słodką przekąskę). Nie daj się zmylić i zdecyduj, że po następny posiłek sięgniesz w odpowiedniej porze, wówczas poczujesz się znacznie lepiej, zarówno fizycznie, jak i psychicznie.
  2. Picie wody między posiłkami – prawda czy mit?
    Zdecydowanie prawda! Szklanka wody przed posiłkiem stwarza uczucie sytości, dzięki temu spokojnie wyczekasz kolejnego posiłku dietetycznego. Jeżeli jednak szklanka wody nie zaspokaja Twojego chwilowego głodu, sięgnij po wodę w postaci lemoniady. Woda gazowana w połączeniu z plastrami cytryny i ogórka z miodem z pewnością sprawi Ci przyjemność, dzięki temu zapomnisz o uczuciu głodu, a kolejny posiłek zjesz zgodnie z Twoim planem dietetycznym.
  3. Nuda jest sprzymierzeńcem głodu
    Wygodna kanapa w zestawieniu z ulubionym serialem, to przepis na niekontrolowane przekąski, które mogą wyczerpać Twoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Aby tego uniknąć, nie musisz rezygnować z serialu, lecz zaproś znajomych i wraz z nimi zrób maraton seriali. Stworzycie idealną atmosferę do rozmów, wówczas zapomnisz o głodzie, którego tak naprawdę nie było. Kolejnym rozwiązaniem jest spacer lub po prostu wyjście ze znajomymi. Będąc w ruchu, zapobiegniesz nudzie, która podsyca uczucie głodu.
  4. Napełnij żołądek z głową
    Posiłki, z których składa się catering dietetyczny Fit-Catering, zawierają składniki, które zapewniają poczucie sytości. Odpowiednio przygotowane i zbilansowane posiłki zapełniają żołądek, dzięki czemu czujesz się syty, a Twoje dzienne zapotrzebowanie na mikro i makroskładniki zostaje zaspokojone. Sięgając po Fit-Catering wybierasz zdrowe produkty pełnoziarniste, owoce i warzywa, w tym warzywa strączkowe i sezonowe, chudy nabiał i drób oraz zdrowe tłuszcze, czyli wszystko to czego potrzebuje Twój organizm.
  5. Oszukaj głód
    Niestety pomimo wielu rad często ulegamy pragnieniu głodu. W takiej sytuacji najlepiej sięgnąć po coś wartościowego. Zastąp słodkości owocami lub sięgnij po suszone owoce, które zawierają mniej naturalnego cukru, osłabiającego efekt niwelowania głodu. Sekret suszonych owoców tkwi w dużej zawartości błonnika, przyśpieszającego metabolizm, dlatego idealnie nadają się na przekąskę między posiłkami. Ponadto suszone owoce dostarczają również sporo energii – 100 gram owoców zawiera 300 kalorii. Możesz również bez wyrzutów sumienia sięgnąć po zdrowe i słodkie podwieczorki Fit- Catering.

Głód to uczucie kontrolowane przez wiele czynników w naszym organizmie, a jego skomplikowany mechanizm potrafi namieszać w planie dietetycznym. Trzymając się naszych rad, uświadomisz sobie, że catering dietetyczny to bardzo skuteczna dieta. Dołącz do posiłków regularne picie wody, sięgaj po zdrowe i wartościowe przekąski a przede wszystkim spożywaj regularnie posiłki przygotowane przez Fit-Catering, a zobaczysz, że walka z głodem przyniesie zadowalające efekty. Przejdź na fit razem z Fit-Catering!

Podziel się tym postem